Extrajobb som receptionist

Jobandtalent 

Ort: Stockholm
Referensnr: 5097
Sista ansökningsdag: 2021-12-03 

Är du i starten av din karriär och vill arbeta med service där du får möjlighet att utvecklas och skapa nya kontakter? Har du en avklarad gymnasieutbildning och flytande kunskaper i svenska? Beskriver du dig som social, driven och positiv? Då är detta uppdraget för dig!
Jobandtalent söker nu receptionister som kommer att rotera mellan kunder i Stockholm. Vi letar efter dig som är samarbetsvänlig, positiv och lojal. Ansök redan idag!
 

Arbetet hos oss på Jobandtalent ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling.

Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
 

Arbetsbeskrivning

Våra kunder rör sig inom spännande branscher vilket gör din dag både spännande och omväxlande. Att vara receptionist innebär att du roterar mellan flera kunder, vilket medför att den ena dagen inte alltid är den andra lik. Du kan till exempel arbeta en, eller flera, dagar hos en kund och sedan förflyttas till en annan. Till större del arbetar du som receptionist men det förekommer även dagar där du agerar vaktmästare där posthantering inom företag är en förekommande arbetsuppgift. Givetvis får du alltid en god grund hos respektive kund genom introduktion och upplärning så att du är säker på vad som förväntas av dig. Vi tror att du trivs i omväxlande miljöer och är flexibel, precis som dina framtida kollegor.

I rollen som timanställd receptionist kommer du att bli upplärd hos ungefär tio kunder. Tjänsten erbjuder varierande arbetsplatser, arbetsmiljö och möjlighet för dig att bredda ditt kontaktnät - perfekt för dig som är i början av din karriär. Som receptionist kommer arbetsuppgifterna att bestå av att;

- Ge företag och tillhörande kunder ett trevligt bemötande och god service via reception, växel och mail.
- Vara behjälplig vid enklare administration, posthantering och på bästa sätt hantera olika typer av situationer som uppstår med genomgående hög servicegrad.

Tjänsten är en behovsanställning, där arbetet är förlagt på vardagar under kontorstider. Arbetet sker i varierande miljöer som karakteriseras av fräscha kontorsbyggnader.

Utbildning

Avklarad gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska och engelska; i både tal och skrift.
Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
 

Erfarenhet

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en liknande tjänst eller om du har servicevana (från handel eller restaurang) och goda kunskaper i Officepaketet.
 

Personliga kvalifikationer

För att lyckas i rollen som receptionist ser vi att du är social, driven och nyfiken. Vidare är du flexibel, tillsammans med en glad och positiv inställning. Trivs du dessutom i mötet med många nya ansikten, såväl kunder som kollegor, kommer du att bli en uppskattad receptionist.
 

Lön och anställningsvillkor

Behovsanställning
 

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista publiceringsdatum, skicka in din ansökan idag!
 

Startdatum

Omgående
 

Kontakt
Louise Beijer